4. Vår förening har nyligen skaffat ett konto, men firmatecknaren kan inte logga in på bankkontot. Vad gör vi?

- Skrevs 10 mar 2019 - Ändrades 10 mar 2019

Svar: Om er firmatecknare valt att använda bankdosa är det första ni kan göra att kontrollera att firmatecknaren skrivit under och skickat tillbaka de avtal som skickades ut av Swedbank när ni öppnade kontot. Utan dessa avtal kan Swedbank inte öppna upp kontot.

Om det redan är gjort, skicka ett mail till info@viunga.se och beskriv problemet. Förväntad svarstid: två arbetsdagar.

Om firmatecknaren istället valt att använda mobilt bank-ID, men inte kan logga in, kan det bero på att firmatecknaren inte fyllt 18 än. Se fråga 6 för mer information om vad det innebär. Om firmatecknaren har fyllt 18 men ändå inte kan logga in, kontakta Förbundet Vi Unga på info@viunga.se. Förväntad svarstid: två arbetsdagar.


↑ Till toppen